Tips over Microsoft Word vind je op Werken met Word
TIPS

DATABASES

QUERIES

FORMULIEREN

RAPPORTEN

MODULES

FORUM

CONTACT



ZOEKEN
 

Snel een kopie maken van een tabel en deze gebruiken

Access heeft standaard veel functionaliteit aan boord. Bijvoorbeeld het gebruik van een formulier of rapport met een Recordsource, zodat iedere wijziging die je in het formulier invoert, direct wordt opgeslagen in de database.

Groot voordeel hiervan, is dat Access voor jou zorgdraagt voor een correcte vergrendeling van het record. Een nadeel kan echter zijn dat je bijvoorbeeld de mogelijkheid voor 'Annuleren' wilt toevoegen. Vooral wanneer je formulier ook nog eens een of meer subformulieren heeft, kan het wel zo handig zijn dat 'Annuleren' dan ook betekent dat de informatie uit de subformulieren ook niet wordt opgeslagen.

Je kutn dan dus het beste werken met tijdelijke data, bijvoorbeeld door een kopie te maken van de data die je wilt bewerken in een tijdelijke tabel. Je kutn hiervoor zorgen via loops in code, maar het snelste gaat dit door gebruik te maken van het SELECT INTO statement. In je programmacode typ je bijvoorbeeld:

Docmd.RunSQL "SELECT * INTO tmpFactuurregels FROM Factuurregels WHERE FR_FactuurID=" & Me.FactuurID & ";"

  Reageer op deze tip

Er zijn nog geen reacties geplaatst

De volgende tips zijn beschikbaar:
  • Comprimeren (handmatig)
  • Gegevens converteren: Controleren of iets een Decimal is
  • Gegevens converteren: Controleren of iets een Integer is
  • Gegevens converteren: Null-waardes afvangen
  • Melden dat een onderdeel nog niet gereed is
  • Onderdelen van je pakket afschermen met een wachtwoord